Nora Scoutkår är i stort behov av fler ledare.

Vi söker speciellt efter någon som kan vara ansvarig för Spåraravdelningen från och med höstterminen men även andra avdelningar tar gärna emot fler vuxna/ledare för att stötta våra ledare.

Som ansvarig för Spåraravdelningen har man hand om planeringen och det administrativa arbetet runt avdelningen och leder oftast mötena. En del avdelningsmöten kan planeras och genomföras av andra personer från kåren eller andra organisationer om det önskas.

Inom Scouterna finns det mycket bra ledarutbildningar om man är intresserad av att utveckla sig själv och känna sig tryggare i ledarrollen. Det är inget krav men det rekommenderas att man går en baskurs så småningom. De enda krav vi har är att man lämnar ett belastningsregisterutdrag och går en webbaserad kurs som heter Trygga Möten – mer info lämnas vid första mötet. Man behöver inte varit scout tidigare, det viktigaste är att man vill lära och utveckla barn och ungdomar i en trygg, bra miljö för att bli redo för livet.

Vid frågor och intresseanmälan kontakta ordförande.