Äventyrare 12–15 år

I Scouterna kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen.

Det är kul att vara med i Scouterna. Tillsammans med kompisar får du upptäcka nya äventyr varje gång ni ses.

Som äventyrarscout får du lära dig något nytt nästan varje dag och i får alla vara med och ta plats. Vi lär oss inte genom att läsa böcker som i skolan, i Scouterna provar vi på hur det är att göra på riktigt. Tillsammans bestämmer ni vad ni ska göra, det kan vara allt från att poppa popcorn över öppen eld till att åka på läger och möta scouter från hela världen.

Eller så gör ni som äventyrarscouterna Piraterna och bestiger ni Kebnekaise!

Det mesta inom Scouterna handlar om äventyr, men vi tar oss också tid att fundera över vad vi varit med om och lärt oss. Som scout gör man alltid sitt bästa men det gör inget om det råkar bli fel, därför brukar vi tänka lite på hur allting gått till så att vi blir bättre till nästa gång.

Äventyrarna träffas på torsdagar mellan kl 18:00 och 20:00 se programmet för plats.

Terminsprogram ht-23