Vill du  komma med som aktiv vuxen i vår kår?
Att vara vuxen inom Scouterna innebär att du gör skillnad för andra samtidigt som du får möjlighet att lära dig nya saker, skapa äventyr och utveckla ditt eget ledarskap.
Kanske har du barn i Scouterna och känner att du har möjlighet att tillbringa lite kvalitetstid ihop med dina egna barn och samtidigt finnas där och stötta andras. Vi har roligt ihop och det ger mycket att se alla barn- och ungdomar växa på alla plan. Nora scoutkår vill gärna bli fler och välkomnar dig! Man kan gå med som ledare i avdelningsgrupperna och den löpande barn- och ungdomsverksamheten eller  hjälpa till emellanåt, när man kan på tex  läger eller andra återkommande aktiviteter under verksamhetsåret. Det finns massor av olika roller som du som vuxen kan ha i Scouterna. Som scoutledare, skjutshjälp, hemsidesansvarig, medlemsregistrerare eller så kan du engagera dig i kårstyrelsen. Många scoutledare har varit scouter sedan de var barn, men inom scoutrörelsen finns en mängd ledarutbildningar som gör att även du som inte har någon tidigare scouterfarenhet också får en bra grund för ditt ledarskap inom scoutrörelsen.
Tveka inte -hör av dig idag!  Sune Gunnarson 0767720204 eller Nicklas Gryth 0707125800

Inom Scouterna finns det mycket bra ledarutbildningar om man är intresserad av att utveckla sig själv och känna sig tryggare i ledarrollen. Det är inget krav men det rekommenderas att man går en baskurs så småningom. De enda krav vi har är att man lämnar ett belastningsregisterutdrag och går en webbaserad kurs som heter Trygga Möten – mer info lämnas vid första mötet. Man behöver inte varit scout tidigare, det viktigaste är att man vill lära och utveckla barn och ungdomar i en trygg, bra miljö för att bli redo för livet.

Välkommen i gänget!