Familjescouterna är tillbaka våren 2024!

Äntligen är familjescouterna tillbak i kårens aktivitetsutbud och vi hälsar er varmt välkomna till en ny termin med familjescouterna.

Familjescouting är vår yngsta avdelning och verksamheten riktar sig till barn 4-7 år. Avdelningen träffas en lördag i månaden mellan kl 9:30-11:30. Se programmet längre ner på sidan.

Här får barn och vuxen tillsammans en värdefull möjlighet att möta både utmaningar, aktiviteter och att träffa nya kompisar. Vi erbjuder en verksamhet som kännetecknas av glädje,  där lekfullheten är anpassad till deltagarna och deras förutsättningar.

Genom att vi använder oss av scoutmetoden och Scouternas ramverk, skapas en fantastisk kvalitetstid, med en verksamhet som attraherar både barn och vuxen.

Vi varvar lek och kunskap på ett lättsamt sätt och låter själva upplevelsen få stå i centrum. Använder upptäckarglädjen tillsammans med föräldrar och ledare.Vi tillbringar mycket tid tillsammans, utomhus och jobbar med lite olika teman under våra möten. Det ska vara ett lustfyllt sätt att prova på scouting och helt enkelt ett sätt för barnet att lära sig att bli scout,  lagom tills man fyller 8 år och blir Spårare.

Träffar våren 2024:

3/2 ”Lära känna varandra” vid scoutlokalen, Söderlånggatan 9

2/3 ”Värme” vi träffas vid Digerberget

6/4 ”Hitta vilse” vi träffas vid Indianberget

4/5 ”Mat” vi träffas i stadsskogen

1/6 ”Bygga bo” vi träffas i Gyttorp

För mer information eller anmälan kontakta Maria Bergström på e-post Maria.c.bergstrom@gmail.com

Välkomna till en ny spännande termin!

Familjescouterna 4-7 år