Upptäckarnas paddelhajk september 2020

6 september, 2020 av Cecilia Broman

Nu är vi i scoutlokalen och fixar det sista för att kunna paddla till där vi ska ha vår hajk. Nu är vi på väg till vattnet så vi kan börja paddla till lägerplatsen. Det här kommer bli ett ÄVENTYR!!! på vattnet.

När vi hade lagt i kanoterna så kom det massor med regn men det var varmt i alla fall så vi klara oss. Vi hade väldig tur med vädret. Nu är vi framme vid lägerplatsen. Sista biten vi skulle paddla kom det många stora vågor. Det var nära att vi välte.

Det fanns jättemycket vass i vattnet. 1 timme senare när vi kommit fram så började vi packa upp våra saker.

Nova, Alva och jag gick ner för att bada. Killarna badade inte. Det var ganska kallt.

Sen var det mat direkt. Det var tacos.

Efter det var det dags för lägerbål och roliga sånger och en stor varm brasa.

Efter det var det dags att sova så vi gjorde oss i ordning och sedan la vi oss i vindskyddet. När jag vaknade så var det ISKALLT!!!!!!!!!!!!!!!!Sen var det dags att laga frukost. Det var gröt och macka med CHOKLAD och sedan ska vi paddla i älven.

1 timma senare kom vi tillbaka till lägerplatsen. Sen grillade vi korv och gick en runda med vad vi gillade med hajken. Det var väldigt mysigt i älven tycker jag.

Det finns en stege här så att man kan klättra upp på taken om man vill. Nu ska vi åka tillbaka till scoutlokalen och packa upp sakerna. Nu har vi packat upp i scoutlokalen de gick väldigt bra och snabbt nu är det dags att ha samling innan alla åker hem. ALLT VAR JÄTTEKUL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hälsningar EMILY!!